You, the petitioner
Screenshot 20210116 200508 %281%29 4x3

Treindienst Hoorn-Den Helder

22 signatures

De reis van Hoorn naar Den Helder of andersom duurt maar liefst 1 uur en 13 minuten met de rechtstreekse buslijn 135, 1 uur en 5 minuten per trein met een overstap en geen goede aansluiting in Heerhugowaard en 48 minuten per auto. Dit zou veel sneller kunnen, met een rechtstreekse trein, daarvoor hoeft er alleen bij Heerhugowaard een nieuwe noorderbocht van 1,1 km te komen, verder is het allemaal bestaand spoor en zou de reis slechts 37 minuten kunnen duren.

Petition

We

Forensen die van Hoorn naar Den Helder reizen en andersom

 

establish that:

  • De reis tussen Hoorn en Den Helder duurt nogal lang en dat kan veel korter.
  • In het verleden zijn er plannen geweest om een hele nieuwe lijn van Hoorn naar Den Helder te maken die onder andere via Medemblik, Nieuwemeer zou lopen (zo ongeveer dezelfde route als de bestaande buslijn 135), maar het kan nog heel lang duren voordat dat (Überhaupt) ooit komt.
  • Wel realistisch en supersnel zou zijn is bij Heerhugowaard Schilderswijk een kleine noorderspoorbocht van 1,1 km te bouwen, zo kan de trein verder over bestaand spoor in slechts 37 minuten van Hoorn naar Den Helder rijden en terug.
  • Het zou fijn zijn als er bij de kruising bij de Middenweg (de plek voor de bocht) een nieuw station Heerhugowaard-Schilderswijk gerealiseerd kan worden, zodat die trein ook in Heerhugowaard kan stoppen.

 

and request

In Heerhugowaard Schilderwijk een noorderspoorbocht van 1,1 km te bouwen, zodat er een rechtstreekse trein van Hoorn naar Den Helder kan komen die slechts 37 minuten over de reis zal doen.

Sign this petition

 
We e-mail you a link to confirm your signature. Your data will not be shared with third parties and remains with the Stichting Petities.nl. Your name and place of residence will only appear if you choose this. Read more about this in our privacy statement.

Details

Addressed to:
Provincie Noord-Holland 
Petition desk:
Closing date:
2024-12-12 
Lead petitioner:
Tim Sekac 

History

Signatures